پرد ایران در آمریکای لاتین

پرد (PERED) ایران وارد آمریکای لاتین شد

 

 

تفاهم نامه احداث کارخانه تولید احیای مستقیم با فناوری پرد (ساخت ایران) و نیز کارخانه فولاد سازی، با سرمایه گذاری شرکت چینی در کشور پرو (آمریکای جنوبی) به امضا رسید.

قرارداد احداث نخستین کارخانه احیای مستقیم در آمریکای جنوبی به روش گازی بین سرمایه گذار چینی و شرکت ایرانی ام.ام.ایی (MME) به عنوان صاحب فناوری پرد منعقد شد.

ظرفیت سالانه این طرح یک میلیون تن آهن اسفنجی است که محصول تولیدی در واحد فولاد سازی استفاده خواهد شد. ساخت کارخانه فولاد سازی نیز با فناوری ایرانی، توسط شرکت ام.ام.ایی در این کشور (پرو) انجام می شود.

بخش کوره این کارخانه (احیای مستقیم) توسط شرکت MME طراحی و بخشی از تجهیزات اصلی آن در ایران ساخته و به کشور مذکور صادر خواهد شد.

احداث نخستین کارخانه فراسرزمینی در چین

بنا به این گزارش، پس از احداث موفقیت آمیز 4 کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش بومی «پِرِد» در ایران و احداث نخستین کارخانه فراسرزمینی در کشور چین به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده فولاد جهان (با هدف عبور از چالش های زیست محیطی روش کوره بلند)، اکنون سرمایه گذاران خارجی به دنبال این فناوری ایرانی هستند.

افزون بر این، در داخل ایران نیز 3 طرح مگامدول دیگر شامل فولاد کردستان، سیمین هرمز و هرمزگان با روش بومی پرد در حال اجراست.