جلسه آغاز پروژه احداث واحد مگا مدول ١.٧ میلیون تن

جلسه آغاز پروژه احداث واحد مگا مدول ١.٧ میلیون تن احیا مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

معدن۲۴: جلسه آغازین پروژه احداث واحد مگا مدول ١.٧ میلیون تن احیا مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در حال برگزاری ست. کارفرمای این طرح شرکت صنایع معدنی وفولادی ستاره سیمین هرمز می باشد که پیمانکاری اجرای آن به عهده دو شرکت فولاد تکنیک و MME بوده و شرکت مهندسی تارا طرح مشاور آن خواهد بود.
فولاد هرمزگان در راستای ایفای نقش حداکثری در توسعه استان هرمزگان و تبدیل شدن این استان به قطب اصلی فولاد کشوربه عنوان یکی از شرکای بزرگ طرح تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در شرکت ستاره سیمین هرمز مشارکت و سرمایه گذاری کرده است.
پیش تر عطاالله معروفخانی مدیر عامل فولاد هرمزگان در رابطه با این طرح عنوان کرده بود: فولاد هرمزگان با خرید ۳۰ درصد دیگر از سهام شرکت ۱۰ میلیون تنی ستاره سیمین در مهر ماه سال جاری، با بیش از ۵۱ درصد، سهام دار اصلی این شرکت تازه تأسیس شده است که با راه اندازی آن استان هرمزگان به یکی از قطب‌های اصلی و محوری تولید فولاد در کشور تبدیل خواهد شد و اشتغال زایی چند هزار نفری را به همراه دارد.
گفتنی ست ساخت مگا مدول احیا مستقیم با تولید ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، فاز اول طرح فولادسازی ۱۰ میلیون تنی ستاره سیمین هرمز می باشد.